Serdar Paktin
Kurucu, Pakt Agency
Serdar Paktin, içinde yaşadığı kültürün insan davranışlarını, algılarını ve kararlarını nasıl şekillendirdiğini anlamaya odaklanan bir kültürel anlambilimci ve stratejisttir. Kendisini kısaca “anlamlandırıcı” olarak tanımlamaktadır.
Işıklar Askeri Lisesi ve Hava Harp Okulu eğitimlerinin ardından, Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Amerikan Kültürü ve Edebiyatı lisans eğitimini tamamlamış, daha sonra Fulbright bursiyeri olarak New York’taki The New School for Social Research’te İnterdisipliner Çalışmalar yüksek lisans derecesi almıştır. Kurucusu olduğu Londra merkezli pakt agency bünyesinde, küresel markaların farklı pazarlardaki stratejik kararlarına yön vermek amacıyla kültürel strateji danışmanlığı ve anlamlandırma çalışmaları yürütmektedir. Çalıştığı markalar arasında Coca-Cola, Starbucks, Netflix ve Unilever gibi çok uluslu şirketler bulunmaktadır.
2014 yılından bu yana İstanbul merkezli Temaset Duyusal Deneyim Stüdyosu’nun kurucu ortağı olarak, özel etkinlik ve deneyim tasarımları gerçekleştirmektedir. Temaset ile birlikte Mey/Diageo, Moët & Hennessy, Benefit ve Pepsi gibi markalarla özgün deneyimler tasarlamakta; Tasty Cinema, Sound Blended ve Şüpheli Balo gibi yenilikçi deneyim formatlarının üretimini ve hak sahipliğini yürütmektedir. Paktin, 13 yılı aşkın süredir Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak ders vermektedir. Ayrıca farklı dergi, gazete, kitap ve yayınlarda kültürel incelemeler, marka ve iletişim üzerine makaleler kaleme almaktadır.